Maisto papildų enciklopedija
ieškoti »
 



 


Visas sąrašas

 

 Nemiga

Miego sutrikimų - nemigos išraiškų gali būti įvairių: sunku užmigti, dažnai prabundama naktį arba ryte nubundama per anksti, neišsimiegojus. Bet kokie miego sutrikimai blogina natūralų organizmo poilsį. Dėl to dieną sumažėja darbingumas, padidėja dirglumas, sunkiau susikaupti, ilgainiui gali pablogėti atmintis. Miego sutrikimai gali atsirasti dėl įvairiausių priežasčių. Tai - pervargimas dieną, ilgalaikis stresas, dideli išgyvenimai, kurie sukelia ilgiau trunkančią nemigą. Pasikeitusi aplinka ir laikas išvykose ar kelios naktys prieš kelionę gali sukelti trumpalaikius miego sutrikimus. Neretai blogiau miegama sergant, ypač kai vargina ligos, kurių metu jaučiamas skausmas. Nerimui, depresijai ir kitoms psichikos ligoms taip pat yra būdingi miego sutrikimai. Norint gerai išsimiegoti, svarbu kasdien panašiu laiku eiti miegoti, negulti alkanam, bet ir nepersivalgyti. Geriausia lengvą vakarienę valgyti ne vėliau kaip 2 - 3 valandos iki miego. Miegamojo aplinka turi būti rami, nereikėtų prieš miegą žiūrėti televizoriaus, miegoti reikia gerai išvėdintame kambaryje. Prieš miegą galima išgerti šiltos arbatos su medumi, pavyzdžiui ramunėlių, melisų. O stiprios arbatos, kavos ir gėrimų, turinčių kofeino ar kitų tonizuojančių medžiagų reikėtų vengti, ypač vakare. Kai kuriems asmenims kofeino turintys gėrimai tonizuojančiai veikia ilgai, todėl geriausia tokių gėrimų visai atsisakyti. Gerai toleruojantiems šilumą, gali padėti šilta vonia prieš miegą. Yra duomenų, kad rūkantys dažniau skundžiasi miego sutikimais, nei nerūkantys. Todėl rūkantiems, norint pagerinti miegą reikėtų mažinti arba visai atsisakyti rūkymo. Alkoholis taip pat neigiamai veikia miegą, ypač kai jo vartojama dažniau. Jei nepadeda režimo pokyčiai, galima pavartoti maisto papildų, kurie naudingi nervų sistemai. Ilgiau sutrikus miegui, reikėtų kreiptis į specialistą. Jis pirmiausiai padės išsiaiškinti sutrikusio miego priežastis ir galės jas veiksmingai koreguoti.

Puslapio naudojimosi sąlygosLiteratūraNuorodosKontaktai