Maisto papildų enciklopedija
ieškoti »
 



 


Visas sąrašas

 

 Priešmenstruacinis sindromas
(PMS)

Priešmenstruacinis sindromas - tai antroje mėnesinių pusėje pasireiškiančių simptomų kompleksas, varginantis jaunas ir vidutinio amžiaus moteris. Kiekvienai moteriai PMS gali pasireikšti skirtingai. Būdingiausi jo požymiai yra savaitę - dvi iki mėnesinių padidėjęs dirglumas, nervingumas, arba priešingai - apatija, beviliškumo jausmas, galvos skausmas, apetito pokyčiai, pilvo pūtimas, krūtų tempimas, skausmingumas, veide gali atsirasti spuogų arba pabrinkimų, gali pabrinkti ir kojos. Kai būna labai ryškūs nuotaikos, miego sutrikimai, didelis dirglumas, nevingumas, depresija, tokia būklė vadinama priešmenstruaciniu disforiniu sindromu. Priešmenstruacinio sindromo simptomai paprastai išnyksta prasidėjus mėnesinėms. Tikslios šio sindromo atsiradimo priežastys nėra nusatytos. Moters organizme kiekvieną mėnesį vyksta reguliarūs hormonų svyravimai. Kiaušidėse gaminami lytiniai hormonai veikia įvairius organus ir centrinę nervų sistemą, kuri savo ruožtu reguliuoja kiaušidžių hormonų gamybą. Pirmoje ciklo fazėje labiau veikia vieni hormonai, antroje - kiti. Todėl ir pokyčiai organizme tais laikotarpiais būna skirtingi. Manoma, kad hormonas progesteronas, kurio pradeda daugėti antroje ciklo fazėje gali įtakoti neuromediatoriaus serotonino apykaitą. Trūkstant serotonino gali sutrikti miegas, apetitas, atsirasti depresinė nuotaika, padidėti dirglumas, nerimas. Taip pat antinksčiai pradeda daugiau gaminti vandenį organizme sulaikančio hormono aldosterono, dėl ko gali atsirasti pabrinkimų. O dėl hormono prolaktino, krūtys paburksta, tampa skausmingos. Kadangi cikliniai hormonų pokyčiai vyksta visoms moterims, todėl manoma, kad jaučiančioms PMS daugiau įtakos turi psichologinės priežastys, stresas, padidėjęs organizmo jautrumas, kartais ir ginekologinės ligos, nesveika mityba, alkoholio vartojimas, fizinio aktyvumo stoka. Rekomenduojama riboti stiprios kavos, gyvulinių riebalų, druskos vartojimą, ypač antroje mėnesinių ciklo pusėje. Tinka lengvai virškinamas maistas, turintis baltymų ir angliavandenių, skaidulinių medžiagų. Esant tinimų, pabrinkimų nereikia riboti vandens. Atvirkščiai, daugiau geriant vadens, su šlapimu greičiau išsiskiria nereikalingos organizmui medžiagos. Naudinga papildyti mitybą vitaminais, ypač B grupės, kurie stiprina nervų sistemą.

Puslapio naudojimosi sąlygosLiteratūraNuorodosKontaktai